Her bor jeg!

3 x mellemmåltid

uden-navnaa

Jeg deler mine mad-planer med jer de næste 8 uger! Jeg håber at inspirer jer til at spise sundere og opleve, at sund mad er nemt at lave, også smager det rigtig godt!
Jeg har allerde lagt den første mad-plan op (den kan du finde her) og imorgen kommer den næste!
Når jeg laver aftnesmad, så laver jeg altid dobbelt portion og spiser den anden halvdel til frokost dagen efter. men jeg kan ikke nøjes med kun at spise morgenmad, frokost og aftensmad – jeg er altid sulten lige omkring kl16, hvor jeg skal til at træne. Og det er vigtigt at huske, at en flad mave altså ikke kommer af at sulte! Det gør et godt humør og en god energi bestemt heller ikke! Derfor er det vigtigt at man altid føler sig godt tilpas og spiser når man er sulten.
Jeg har 3 meget klare favoritter, når det kommer til mellemmåltider, som jeg rigtig gerne vil dele med jer:

Riskisk med hytteost, tomat, løg og frisk basilikum, krydret med peber og aromat.
Denne her er klart den hurtigtste, og måske du synes den lyder lidt kedelig – men den smager virkelig virkelig godt, og du kan jo altid toppe den med en avokado på siden!

15909689_1167216346728245_1361657241_n

Knækbrød med avokado, serranoskinke, hytteost og tomat, krydret med peber.
Lækker, hurtigt, sund og nem!

15909541_1167216350061578_1825374968_n

Knækbrød med philadelphia  light, avokado, røget laks (købt i Netto), tomat og frisk dild.
Denne er klar ‘delux’ udgaven af mellemmåltider og virker for mig også som et lille ‘treat’ oven på en lang dag – for det smager virkelig fantastisk godt og giver mig energi til en god træning hvis jeg er træt.

15942295_1167216356728244_1989755892_n

På dage, hvor jeg ikke er så sulten men alligevel lige mangler lidt, så spiser jeg ofte en håndfuld nødder, gerne mandler eller cashew, sammen med et stykke frugt eller et par gulerødder.

Fælles for alle mine mellemmåltider er, at jeg altid drikker et stort glas vand til! Vand giver både en smule mæthed, men at holde din krop hydreret er en vigtig faktor for en sund krop. Jeg forsøger altid at indtage mellem 2-3L vand i løbet af en dag, hvilket også hjælper med at udrense kroppen og sætte forbrændingen op.
Oftest, når der er så koldt som der udenfor nu, så har man en tendens til at drikke mindre vand.. Men prøv alligevel at hold dit væskeindtag højt og sørg for at drikke så meget som muligt før kl16, så du ikke skal rande på wc hele natten.

Jeg håber du får en skøn lørdag,
Smil fra C.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Her bor jeg!