Mad-plan uge 5

Jeg skal tabe mig!

Hvem siger det?
Det gør jeg!
Jamen du er da ikke tyk?
Nej det ved jeg godt, men jeg har taget på og nu skal jeg tabe mig.

Jeg er ellers ikke typen der går op i min vægt, og jeg vil også altid mene at man ikke skal gå efter et tal på vægten men efter udviklingen i spejlbilledet!
Men nu er det sådan, at jeg gennem november og december måned tog 5kg på! Jeg kan som sådan ikke se det på mig selv, udover at mine små baby-abs er væk, men jeg føler mig faktisk ikke rigtig større end før. Men jeg har altså taget på, og min nye smarte Garmin-vægt har afsløret at det i hvert fald ikke er i muskelmasse.
Jeg vejer i øjeblikket 71,6kg. Min BMI er 23,1 og jeg har i øjeblikket en muskelmasse på 25 og en knoglemasse på 3.7.  25% af min krop er fedt og 54,8% af min krop er væske. Jeg siger det lige igen; 25% af min krop er fedt! Det vil med andre ord sige, at 17kg af min kropsvægt er fedt. Men som min mor siger ”Det kan man da ikke se?” Og nej, heldigvis da! Men det ændre ikke på det faktum at jeg lige pt slæber rundt på 17kg fedt, og det er ærlig talt lidt tungt at både løbe, cykle og svømme med!

img_6667

Så planen for mig er lige nu, at jeg altså skal tabe mig så jeg kan blive en smule lettere og forhåbentligt også en smule hurtigere frem mod min Ironman 70.3! Det handler for mig ikke om at blive tynd, men om at forbedre mine ”krops-tal” så jeg forbedrer mine chancer for en rigtig god form på konkurrencedagen.

Jeg har siden januar delt mine madplaner, som spiller en rigtig vigtig rolle for mig i mit vægttab, dem kan du finde her: uge 1 – uge 2 – uge 3 – uge 4 – uge 5

Jeg vil forsat dele dem med jer frem til uge 8, hvor jeg forhåbentligt kan ”prale” af nogle forbedringer i mine krops-tal.
Selvom jeg ikke er helt fan af sandheden fra min Garmin vægt, så er jeg nu meget fan af selve vægten! Den er nemt at bruge og så synkronisere den automatisk med app’en på min mobil, hvortil mit ur også er tilsluttet. På den måde kan jeg hele tiden følge med i mine tal fra vægten, såvel som fra løb, cykel og svømning, og hele tiden have et overblik i min fremgang osv.

Jeg mener stadig benhårdt at man ikke skal sætte sig et mål om fx at veje 60kg, men at man skal sætte sige et mål om, hvad man gerne vil se i spejlbilledet. Jeg er sikker på, at når (hvis) jeg rammer min topform vil min vægt stadig ligge tættere på 70kg end på 60kg, fordi jeg helt sikkert vil bygge mere muskelmasse med alt den træning jeg laver i øjeblikket, og musklerne vejer meget mere end fedt. Men jeg vil stadig hoppe på vægten for at se mine tal og følge min udvikling.

Nå men altså, jeg forbrænder nok ikke meget fedt af  fingregymnastik her på tasterne, så jeg må hellere få træningstøjet på og komme afsted!
Så du mit løbeprogram som jeg lå op sidste uge? Ellers kan du læse det HER.

Min vægt hedder Gamin Index smart scale og kan købes HER.

Smil fra C.

Ingen kommentarer endnu

Skriv endelig en kommantar, jeg svarer på alle!

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mad-plan uge 5