Junkfood signalværdi

Status på løb

Endelig noget positivt på denne front! Efter indlægget “min krop har sagt fra” har min løbetræning næsten stået stille. Jeg har måtte starte forfra og løbe små intervaller med mange pauser imellem. Jeg har været helt nede og løbe 400m intervaller i en pace man næsten ville kunne gå hurtigere, og så har jeg ellers bygget stille og rolig på med kyndig vejledning fra min træner, Ole – Strong4Life. Siden hen er det blevet til 800m intervaller, så til 1km intervaller, små ture på 3-4km osv. Og igår blev det så til hele 8km næsten uden smerter! Det var helt fantastisk!!

Jeg har godt nok været en fortvivlet ung dame når der har været talt om løb, fordi jeg virkelig har kæmpet og kæmpet. Siden jeg startede min træning mod min Ironman 70.3 er jeg gået 1 skridt frem og 2 tilbage på løbefronten. Min krop har slet ikke ville samarbejde på det her område og det har været SÅ frusterende! Jeg døjer stadig med smerter i mine ben, og sådan vil det nok blive ved med at være i lang tid endnu, fordi jeg ikke tog hånd om min skade da den opstod, men ignorerede den indtil smerten var uudholdelig. (don’t ever do that!) Men smerterne er mindre nu, og jeg har lært en ny øbestil der virkelig har givet fremdrift og overskud i mit løb, og som samtidig har mindsket smerterne i mine bene gevaldigt!
Så ja, nu går det eeeendelig den rigtige vej! 8 km lyder ikke af meget når jeg om knap 70 dage skal løbe 21 km – vel at mærke efter jeg har svømmet 2 km og cyklet 90 km.. Men for første gang i lang tid har jeg lidt ro i maven, for nu har jeg så småt overbevist mig selv om, at jeg nok skal nå at ramme en form, hvor dette er muligt. Jeg drømmer om at løbe mit halvmarathon på en pace under 6, men lige nu handler det for alt i verden om, at jeg ikke bliver for ivrig i mit løb og overtræner, så jeg igen skal gå 2 skridt baglæns – fordi det er der helt ærligt ikke tid til længere.

Jeg er virkelig fokuseret i denne tid, samtidig med jeg forsøger at nyde min rejse til målet. Selvom det er benhårdt at kæmpe så meget, især i 2 discipliner (løb og svømning) så føles det alligevel rigtig godt. Det er så glædeligt når jeg kan mærke jeg forbedre mig og det gør mig virkelig stolt at se tilbage på, hvor jeg startede i september. Jeg har virkelig lært meget om triatlon-sporten, og endnu vigtigere, så har triatlon-sporten virkelig lært mig rigtig meget om mig selv!

Humøret er højt i denne lille caroline-lejer, og jeg kommer nok til at leve på dette resultat påsken over!
fullsizerender-2
Uret er et Garmin Forerunner 735XT og ideelt til triathlon!
Mit ur er sponsoreret af Garmin Danmark.

God påske!
Smil fra C.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Junkfood signalværdi