Dagbog fra ”fuck-det-hele-ferie”

3 ulemper ved at dyrke triatlon

Dette indlæg indeholer en annonce for Perspirex

Jeg skamroser måske altid tri-verdenen. Men jeg er virkelig fan. Jeg elsker sporten og især ånden omkring det. Meeen, der findes da også et par knap så fede ting ved sporten…

img_1185-2

1: Alt det lort man skal slæbe med
Skal jeg nu fx en tur hjem til de gamle i Nordjylland, så kan jeg ikke bare nøjes med en lille weekend-taske.. Der følger faktisk altid en lidt større pakningsliste med, hver eneste gang jeg skal ud af døren i et par dage: cykelsko, cykeltøj, cykelhjelm, cykelhandsker, drikkedunke, solbriller, løbesko, løbetøj, sportsstrømper, gels, energipulver, badetøj, badehætte, svømmebriller, evt. våddragt, og selvfølgelig også almindeligt tøj, sko, toiletgrejer osv. For slet ikke at glemme min cykel. Den skal jeg selvfølgelig også have med!

2: Jeg er blevet en svedig type
Inden jeg begyndte at dyrke triatlon skulle der faktisk en del til at få mig til at svede. Det skal der ikke længere. Overhovedet. Sommetider skal jeg bare halvt op af en trappe og så er den gal. Og det er sku ikke særligt fedt at rende rundt og lugte lidt af gnu før man overhovedet har fået pakket træningstasken. Men det har jeg heldigvis fundet en løsning på! Perspirex er en antiperspirant som beskytter virkelig godt mod svedlugt! Jeg kommer den på tør hud om aftenen før jeg går i seng og vasker den af igen om morgenen, hvorefter jeg barer bruger min egen deo + parfume – det påvirker nemlig ikke effekten og det er jo skide smart! Den lugter ikke rigtig af noget og påføres som en almindelig roll-on. Jeg gør det cirka 1-3 gange i ugen, da den kan beskytte effektivt i op til 5 dage! Jeg føler mig ret heldig med dette produkt, for det har været lidt af en life saver! Perspirex kan købes her, eller du kan læse mere om dem på deres facebookside eller hjemmeside.

3: Ingen træning uden tider
En hver træning skal ’logges’! Meget vigtigt! Både svømning, cykling og løb skal køres over mit garmin-ur, hvor jeg kan følge med i mine tider, hurtighed, forbrænding, belastning af kroppen osv. Det betyder også, at hvis jeg fx har glemt at lade mit ur eller cykelcomputer, eller ikke kan finde mit pulsbæltet, jamen så er træningen indstillet indtil alt er ladt og pulsbæltet sidder hvor det skal! Det kan betyde at træningen bliver udskudt med en time, men det er der så bare ikke noget at gøre ved – alt træning uden tider er fuldstændig spildt.

Når alt det er sagt, så glæder jeg mig stadig enormt meget til dagens træning!
Smil fra C.

18928217_1314172632032615_962004158_n

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dagbog fra ”fuck-det-hele-ferie”