5 tips til triatlon

en typisk tallerken

img_2013
Jeg er overhovedet ikke mad-fotograf, så i må altså nøjes med uredigeret iphone-kvalitet.

Jeg får tit response på min insta-story når jeg ligger billeder op af mine måltider. Mange spørg, hvor jeg får tiden til, at gøre “så meget” ud af min mad.. og dertil kan jeg kun sige, at jeg bruger faktisk ikke mere en 15-20min når jeg laver mad, og så har jeg oftest også til 2 x madpakker.

Hemmeligheden er såment meget simpel. Jeg køber salaten i poser.
Jeg er jo så priviligeret, at Netto er min nabo, og derfor køber jeg næsten altid ind her.
Her kan jeg få grønkål i pose; skyllet og snittet, gullerrødder i pose; skyllet og revet – og de to er favoritter. Hertil køber jeg altid blomkål, fordi jeg elsker bare blomkål – det tilføjer lidt crunch til salaten! Og så noget frugt. Typisk appelsin og æble.
Det vare aldrig at tage en håndfuld grønkål og en håndfuld revet gulerødder og sprede det ud på en tallerken, skærer blomkål i tynde skiver og snitte et par stykker frugt i tern. Og i mens jeg snitter, steger jeg også et stykke kød; kylling, kalkun eller ko med lidt krydderier.
Jeg er en sucker for græsk salat, men det tager heldigvis heller ikke lang tid at lave. Så det kommer ret tit med på tallerkenen: 1 tomat, 1/4 agurk og 1/2 rødløg, alt sammen skåret groft, toppet med feta, 1 spsk olivenolie og 2 spsk eddike. easy peasy.

Og skal det være lidt ekstra lækkert, så topper jeg min grønkålssalat med ristede cashewnødder.
Nødderne skal ikke have meget mere en 5 minutter ved høj varme på en tør pande. og du kan jo lave en stor håndfuld, så har du til de næste par salater også!

Ha’ en dejlig torsdag,
Smil fra C.

 

 

   

4 kommentarer

  • Rødt kød og feta er bare det bedste 😀

    – A

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Nanna

    Jeg elsker dine nemme mad-indlæg!
    Jeg bruger ofte dine opskrifter til de dage hvor jeg mangler inspiration til nem, lækker og hurtig mad så man ikke ender med en pizza efter en lang dag 👏🏼😄

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Caroline Schack

      Hej Nanna, ej det er jeg virkelig glad for at hører! og hvor dejligt de kan inspirer til at man netop får lavet noget ordenligt mad, evt brugt de søgerlige rester i køleskabet.
      Ha’ en dejlig dag!

      Siden  ·  Svar på kommentar

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

5 tips til triatlon