Angst

Konkurrence, tips til træning og sunde snacks!

Sponsoreret af Cuponation.

Det er tirsdag.
Det er oktober.
Sommeren er fuldstændig slut og efteråret er sparket i gang.
Mange træner for at komme i fin form til stranden og solstolene. Men hvad så nu, hvor den tid er slut? Er det lidt svært at holde motivationen oppe? Og har du holdt for meget pause på strandstolen med en kold drink i hånden?
Jeg har 3 tips til dig, så du også kan komme i form igen, nu hvor sommeren er slut:

Lystbetonet-træning
Solskinstimerne er allerede ved at være i undertal og det er lidt som om, at regnvejrsskyerne og den hårde blæst er totalt meget i overtal. Det synes jeg, personligt selv, kan gøre det svært at komme afsted i løbeskoene eller på cyklen. Det er bare aldrig særlig sjovt at være ude, hvis det står ned i stænger og det blæser en halv pelikan. Træning skal være sjovt, især hvis du har tabt lysten eller motivationen. Så vælge det træning der passer dig bedst: spinning? Zumba? Eller en god gåtur/løbetur i skoven i solskinsvejr? Det er altid meget nemmere at komme afsted, hvis man faktisk har lyst til det. Og stod der ben-træning på programmet men solen endelig skinner endelig fra en skyfri himmel, og du har lyst til den samme gåtur i skoven for 3. dage i træk – så gør du det! En god og glad træning er absolut det bedste du kan gøre for dig selv!

Planlæg din træning
Det er altid nemmere at komme afsted, hvis du har din træning lagt ind i dagens program. Så står du nemlig ikke og skal vælge mellem at nå de daglige gøremål eller din træning. Det kan være rigtig godt, hvis du allerede har pakket din træningstaske dagen før du går i seng. Så har du alt klar og skal bare afsted når du kommer hjem fra arbejde. Når du planlægger din træning, så har du også mulighed for at planlægge den med fx venner og veninder! Og det gør det både nemmere men også meget sjovere at komme afsted til træning.

Lad være med at gi’ den fuld gas!
Ja det virker måske som et lidt tosset tip. Men hvis du starter ud med bare at give den fuld gas, så får du både en rigtig øm og rigtig træt krop. Kroppen er slet ikke vant til at være så meget i gang, så du vil bare opleve at lysten og motivationen forsvinder mens trætheden tager til, og så vil du måske kun være motiveret i en uge eller to. Det er meget bedre du starter stille op og gør nogle små tiltag, får arbejdet din træning ind i din dagligdag og rutiner, og sørger for, at det ikke bliver et stressmoment for dig, at skal træne.

3 sunde snacks
Som sagt er det jo mandag. En typisk dag at starte nye tiltag på.
Og nogle vil mene at fredags-slik er for fredage. Og andre syndefulde måltider er for weekender.
Og det er også nemt nok at dele det op sådan. Fordi det er jo godt at vi er sunde det meste af ugen. Men altså. Hvad nu hvis man bare er mega lækkersulten på sådan en mandag? og man bliver bare NØD til at skal have noget i skrutten som smager usundt?
Så er her 3 sunde snacks-forslag:

Chokolade-milkshake
En milkshake er altid en rigtig god idé! Jeg har lavet denne med 1 scoop Star Nutrition Chokolade proteinpulver, 2 spsk EASIS sukkerfri vaniljeis og mælk! Det hele skal bare ned i en blender, og 1-2-3, så er der er altså amerikansk milkshake til den lækkersultne! Og den går perfekt med en lille tallerken friskskåret frugt.
1kg fås til kun 134kr med koden CUPODKOCT17
img_2598-2

Pandekager
Alle elsker pandekager. Og det forstår jeg godt! Fordi det smager bare så godt, og man kan jo putte alverdens lækkerier ovenpå og indeni. Men nogle gange kan det godt tage lidt tid.. Dog ikke denne form for sunde, sprøde og lækre pandekager!
Ta’ 2 scoopStar Nutrition pancakemix
i en shaker, tilsæt 130ml vand og ryst rigtig godt. Varm en pande op, brug evt til kokosolie eller smør til at stege i, og lav en stak pandekager! Jeg lavede en meget simpel, men virkelig lækker appelsin/ferskenpuré til mine pandekager. Og ja, den bestod i alt sin enkelthed bare af en appelsin og en fersken hakket i en blender. mmmh!
Psst, Pancake mix til kun 53kr med koden CUPODKOCT17
img_2621

Good Life Banana Bliss Bar
Måske et lidt langt navn for en proteinbar.. Men har man nu ikke lige tiden til at lave lækker milkshake eller flippe pandekager, så er her en snack til to-go, to-sit-in-the-sofa, eller to-whatever.. Fordi den smager bare himmelsk! Jeg lyver bestemt ikke, når jeg siger, at den smager totalt som en skumbanan! Både konsistensen og smager er præcis som den usunde skumbanan! Find dem her(som du næsten kan fornemme, så er jeg svært begejstret og jeg er mega fan!)
En kasse med 15 barer kan i øjeblikket købes for 104kr med koden CUPODKOCT17
img_2620

Alle disse produkter er bestilt hjem fra Bodystore, som er en hjemmeside, der har næsten alt inden for både kosttilskud, træningstøj madvarer, udstyr og tilbehør. Som du næsten kan regne ud, så har jeg fået en rabatkode til alle mine læsere, så du i øjeblikket kan du få 10% hele deres hjemmeside med koden: CUPODKOCT17
(gælder dog ikke på Big Buy og gavekort, og kan heller ikke kombineres med andre rabatkoder)

KONKURRENCE
Udover rabatkoden, så har jeg også fået lov til at lave en lille konkurrence til jer!
Du kan nemlig vinde et gavekort på 1000kr til Bodystore
Det eneste du skal gøre er, at skrive en kommentar med dit yndlingstip til at holde motivationen for din træning her i efteråret!
Vinderen bliver offentliggjort på fredag på min instagram.

Jeg håber du har lyst til at være med! Jeg er sikker på, at vi kan inspirere hinanden.
Smil fra C.

 

   

36 kommentarer

  • Freja

    Jeg holder min motivation samt humør oppe ved at komme ud. Jeg elsker at være udenfor og frisk luft og sol er den bedste kur mod alting! Der er ikke noget bedre end en god løbe/gåtur i flotte efterårsfarver 🙌🏻

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anette Ninon

    Motivationen er enkelt sagt velbefindende🏃‍♀️

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Clara

    Mit bedste råd er at udnytte naturen og så ellers bare sørge for at have lækkert og behageligt træningstøj. Et sæsonskifte er jo en mulighed for at købe nyt og lækkert træningstøj – og det hjælper jo på motivationen!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Simone Olsen

    Træn sammen med andre! Det er helt klart mit bedste tip. Hvis man har en træningspartner og har lavet en aftale om at man skal træne sammen, så kommer man helt sikkert af sted 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Therese

    Jeg laver aftaler med veninder, tilmelder mig løbehold og tillader mig selv, at lave en kort træning, hvis jeg vejret eller humøret ikke er til det.
    Når jeg siger til mig selv, at en lille træning er bedre end ingenting, får jeg faktisk pludselig mere motivation til at tage afsted!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Susan

    Lækre snacks til efterårshygge – horrakido pomfritter, “kage” lavet på proteinpulver, æggehvide og gulerod, varm chokolade lavet på proteinpulver.
    God nærende mad giver energi til min træning. Jeg træner for at koble af og i weekenderne med min søn hvor der er plads til sjov og leg. Den perfekte kombi for mig 😊 Min søn er min største motivation for at leve et sundt og aktivt liv – som også indebærer fredags slik og pizza når han ønsker det – sundhed er balance 😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kristina Breum

    Mit tip er at stoppe op og kigge tilbage. Kig i gemmerne efter før-billeder og sammenligne med, hvordan man ser ud i dag – Se hvor langt man faktisk er nået og bruge sin egen udvikling som motivation. Personligt synes jeg selv det er fantastisk motiverende at se hvordan man krop har udviklet sig gennem årene med den rette træning og kost og det giver mig kun endnu mere blod på tanden for yderligere udvikling!💪🏻😄 Ellers kunne en trænings-/sparringspartner være en god idé. Det med at man laver en aftale med nogen gør ligesom, at mindre tilbøjelig til at droppe at komme afsted. 😊 … Go’ dag til jer alle!☀️👏🏻

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Kira H

    Min motivation daler meget her i efteråret, da det bliver koldere udenfor, hvilket jeg ikke er så god til, idet jeg benytter mig af naturen i form af primært løbeture. For at vedligeholde den gode motivation og træning i den kolde og mørke tid, så erstatter jeg løbeturene udenfor med holdtræning indenfor i fitness i form af enten spinning, ’stram op’ osv med instruktør. På den måde holder jeg mig stadig i gang og omkring foråret trapper jeg ned på holdtræning og bevæger mig udenfor igen!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tea

    Jeg synes faktisk selv du er inde på det, men det med at sætte træningen i system, så man gør det så let for sig selv som muligt, at komme ud af døren – det virker sgu! Det kan både være små ting som at lægge træningstøjet klar, så man kan hoppe i det så snart man kommer hjem, eller at have lavet aftensmaden på forhånd, så den er klar når man kommer hjem 🙂 Og så skal man huske at rose sig selv for at man kom ud af døren i stedet for at fokusere på om man nu fik pulsen højt nok op, eller benene føltes lidt tunge.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tine Holm

    Træninger giver mig en masse energi og glæde, derfor kommer jeg afsted, men træning med min kæreste gør det endnu sjovere og nemmere at klare de dage energien og lysten er lav. Han skal lave en hel IRM næste år, og det kræver en masse træning som jeg vil bakke ham op i, og derfor kommer jeg også afsted – så mit bedste rod er, træn sammen med en de dage det er hårdt at komme afsted, så bliver det altid lidt nemmere og sjovere 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Majbritt

    Det kan være svært at holde motivationen her i efteråret især fordi de lyse timer er få, men istedet for at lade det negative påvirke humøret, så fokusere på de flotte farver, hvis energien ikke er til mere end 30min så accepter det. Nyd at årstiden skifter og husk på hvorfor du træner og at det giver energi, hvilket kroppen og humøret har brug for i de mørke måneder.

    Smil og husk dig selv på hvilken skøn følelse du har efter!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla

    Mine veninder som træner i samme fitnesscenter som jeg er en kæmpe motivationsfaktor! Derudover skader det ikke at belønne sig selv med en snack om aftenen 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anne-Sofie

    Min motivation et at træning hjælper på mit humør og gør min krop glad. Når min krop er glad, er jeg glad!! Jeg ved træning giver mig overskud i hverdagen, også elsker jeg balancen mellem træning og efterårshygge. 🍁🍁

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Camilla A

    Jeg holder motivationen oppe ved ved at minde mig selv om den følelse, jeg får ved træning. At starte dagen med en løbetur eller en god træning giver mig energi til resten og er for mig helt uundværlig. 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Henning Thomsen

    Elsker at løbe i skoven om efteråret. Det kan jeg slet ikke undvære. Og i weekenden er der rødvin til aftensmaden hvis jeg har været ude og træne. Det hjælper også lidt på motivationen 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Simon Søndergård

    Jeg sætter mig et mål. Evt tilmelder mig en konkurrence og har på den måde et mål, at træne efter.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Louise Janner

    Min motivation er at være sammen med en ven/veninde til træning! <3

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anna

    Jeg forsøger at planlægge min træning ind i min hverdag, fx i form af en to-do liste! Det virker rigtig godt for mig at tjekke af ✔️ Og derudover undgår jeg at tiden løber fra mig, når jeg på forhånd har regnet tid af i min dag til at nå træningen 🍀

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Trine

    Mit bedste tip er at planlægge trænigen og at få sig en træningsmakker. Det rykker! 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sisse

    Bedste træningstip: en træningsmakker som kan støtte på de hårde dage og som man kan dele succeserne med. – også de små 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cimone

    Mit ynglings tip er:
    – Spænd op i coren
    – Fokusere på de små sejre i din træning 💪
    I steder for de store
    – Hold masser af pauser
    – Husk at drikke masser af vand og få masser af søvn

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anne

    Mit yndlingstip er at træne med en anden. Det er virkelig motiverende, og man kommer afsted. Min veninde og jeg har den aftale, at når vi skal ses, skal vi træne. Så skal vi ud og spise brunch, shoppe mm. så skal der enten være træning inden eller efter.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cecilie

    Jeg holder min motivation oppe, ved at huske på. Hvor godt jeg har det efter en træning! Jeg sørger altid for, at lave et træningsprogram! For mig handler det nemlig om, at træning skal være sjovt. Ikke en tvang! Nu hvor jeg endelig har fundet et fitness center. Hvor jeg føler mig godt tilpas, er lysten til træning kommet tilbage! Mit bedste tip er, at lave en playliste med dine favorit hits! Det gør nemlig min træning meget sjovere! 😊

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cimone Elisabeth

    Mit ynglings tip er:
    – Spænd op i coren
    – Fokusere på de små sejre i din træning 💪
    I steder for de store
    – Hold masser af pauser
    – Husk at drikke masser af vand og få masser af søvn

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cimone Elisabeth Haurum

    Mit ynglings tip er:
    – Spænd op i coren
    – Fokusere på de små sejre i din træning 💪
    I steder for de store
    – Hold masser af pauser
    – Husk at drikke masser af vand og få masser af søvn

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sofie

    Jeg tager altid træningstøjet med på arbejde, så jeg kan tage direkte til træning efter arbejde. Derudover prøver jeg så vidt muligt at lave træningaftaler med min kæreste eller en veninde, så jeg ikke kun er “forpligtet” over for mig selv.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Caroline M

    Jeg holder motivationen oppe med en træningspartner

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Intetnavn123

    Find en kammerat at gøre det med, så forpligtiger man sig overfor et andet menneske :). Det er sværere at aflyse, end selv at droppe træningen.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Intetnavn123

    Find en kammerat at træne med! Det holder motivationen oppe da det er sværere at aflyse end aftale end droppe træningen selv.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Samantha

    Min motivation daler meget så snart vejret bliver mere gråt og trist i det. Jeg husker på at rose mig selv hver gang jeg får trænet eller kommer ud og gå en tur selvom jeg ikke havde lyst. Også prøver jeg at huske på den glæde det giver bagefter 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Caroline

    Motiverer mig meget at planlægge min træning og have en træningsmakker

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Maria Laden

    Min træningsmakker Mette er helt klart en af grundene til jeg kommer afsted til træning 5 gange om ugen! Selvom vi ikke træner sammen hvergang, ved vi begge, at blive hjemme kommer vi ikke frem til målet af! Og så laver vi små interne konkurrencer, så vi hele tiden flytter os 💪🏻😎

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tanja

    Min motivation er at jeg ser mig selv blive stærkere og mere tonet, så billeder og mål bånd ikke så meget vægten 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Angst