Hvad er næste mål?

Et tilbageblik på træningen

gripgrab-caroline-66

Igår snakkede jeg om, at jeg virkelig drømme om at blive god nok til at kan løbe en hel Ironman – læs indlægget her. Det indlæg fik mig til at se tilbage på, hvordan jeg egentlig har udviklet i min træning. Sidste år på den her tid trænede jeg benhårdt for at komme i form til at kunne løbe min første Ironman 70.3. Jeg husker tydeligt, hvor meget jeg kæmpede, især med svømning. Jeg havde så svært ved at komme frem ad i vandet, og endnu svære ved at holde motivationen oppe på det område. Jeg skulle virkelig kæmpe med mig selv for at komme til træning, fordi jeg, for det første, synes at det var rigtig pinligt at jeg var så dårlig og langsom, og for det andet, så følte jeg mig ret alene. Jeg snakkede næsten ikke med de andre på holdet, og følte mig slet ikke som en del af ”teamet”.

I år er tingene meget anderledes. Jeg er begyndt at snakke meget mere med de andre på holdet, og ja, så er jeg jo heldigvis også blevet meget bedre til at svømme. Jeg er ikke vanvittig god, men jeg er i hvert fald heller ikke dårlig eller langsom. Og bare det, at jeg rent faktisk har lysten til at tage til træningen, har virkelig gjort en stor forskel.
På den her tid, for et år siden, der var det hele så nyt for mig. Jeg var vant til at styrketræne en enkelt time 5-6 gange om ugen. Men nu skulle jeg finde tid til 2 timers svømning, 5 timers cykling, 3 timers løb og 3 timers styrke, på én og samme uge. Det var hårdt at finde rutine og overskud, når jeg hele tiden følte jeg var bagud og at jeg aldrig rigtig nåede alt det jeg skulle.
Når jeg ser tilbage på den tid, så føler jeg selv, at jeg trænede meget mere den gang. Men når jeg sådan virkelig tænker efter, så er jeg ret sikker intensiteten af træningen var det samme. Jeg følte mig helt sikkert mere presset den gang, pga alt var nyt. Nu har jeg fundet rutine i det hele, og især i min træning. Når jeg har korte dage, hvor jeg kun skal træne 1 time, så kan jeg godt blive helt rastløs! Jeg nyder min træning meget mere, og jeg er blevet meget bedre til finde ro til også at få hvilet midt på dagen, så jeg ikke er så udmattet når jeg kommer til træning, fordi jeg har faret rundt hele dagen.
Jeg synes personligt selv min træning går rigtig godt. Altså bortset lige fra løb. Men jeg håber, at jeg kommer efter det, når jeg har fået helt styr på min hælsporre.
Den skal jeg for resten til undersøgelse med i morgen, og måske have lagt en blokade. Og hvis det sker, så kommer der nok et lille pivet ansigt frem på insta-story, fordi jeg har hørt det skulle gøre rimelig nas! Men hvis det nu bare vil hjælpe, så jeg kan komme videre i mit liv, så lider jeg gerne for at par dage. Jeg håber du har haft en god mandag,

Smil fra C.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvad er næste mål?