Postkort fra Harzen

Træningsprogram med skade

23314071_1471207459662464_1334875397_oFor 14 dage siden fik jeg lagt den 3. blokade i min hæl mod de mange smerte og den betændelse som jeg har i min svangscene. Det gjorde virkelig ondt, meget mere ondt end det har gjort de to tidligere angår, og selv her 14 dage efter kan jeg stadig ikke støtte 100% på min hæl. Det er et helvede.
Det har også betydet, at alt min træning kun har haft fokus på min overkrop, og at alt træning, hvor bentøjet vil blive aktiveret har været udelukket.

Men jeg er heldig, fordi jeg har Ole. Ole er min personlige træner, han er hammer dygtigt, og har sit eget træningscenter: strong4life! Vi har samarbejdet i 1,5 år, og han er hjernen bag den fremragende form, som jeg havde sidste sommer, hvor jeg løbe mine først triatlon-stævner.
Ole har fulgt min skade tæt, og leveret både støtte og programmer tilpasset, hvad jeg nu har kunnet og måttet efter lægen anvisning.
Så da den sidste blokade blev lagt og der kom 14 dages “karantæne” på bentøjet, sendte Ole et nyt program til mig, som så således ud:

Styrketræningsprogram 1)

Warm-up med elastik, 3 runder: 10 x armsving + 10 x band pull-aparts + 10 x facepulls + 30 sek planke

Superset A:
Bænkpres
Barbel ros
Pallofpres
^ 5 sæt af 5-8reps

Superset B)
Incline DB chestpress
1arm DB row
Hanging knee raises
^ 4 sæt af 8-12 reps

Evt freestyle med biceps og tripces

Styrketræningsprogram 2)

Warm-up, 3 runder: kosteskaft x 10 + 10 x TRX row + 5 birddog

Superset 1:
Military Press: 5 x 6-8 reps
Pull-ups: 5 x 1-3 reps
Deadbugs: 5 x 6-8 reps

Superset 2:
DB lateral raises: 4 x 8-12 reps
Pull-down: 4 x 8-12 reps
Roll-outs: 4 x 6-8 reps

Evt freestyle med biceps og tripces

Derudover har svømning stået på programmet 3 gange i ugen.
Så træningen har ganske fornuftig selvom foden har gjort ondt.

Men i dag vil jeg give mig i kast med cyklen og snuppe et par timer på rammen i strong4life.

-Smil fra C.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Postkort fra Harzen