2 dage på kostplan: alle måltider

Tip til at holde slankekuren

Billedet her er fra i sommers, før min verden vente sig på hovedet og jeg ramte et hul og tog 5kg på.

 

Det kan virkelig svært. Særligt hvis man er ejer af en rygrad lige så blød som en regnorms. Og tror det eller ej, men det er jeg! Jeg synes det er svært, og jeg skal virkelig holde tungen lige i munden, for ikke falde i. Men her er et par af de tip som jeg selv benytter mig meget af:

Tænk fremad og forbered maden
Jeg forsøger altid at tænke nogle dage frem, og få handlet ind, så jeg har det jeg skal bruge i køleskabet. Det er nemlig en rigtig stor fælde at skal til og ud og handle når man er ved at dø af sult! Derudover så benytter jeg mig rigtig meget af madpakker, også når jeg er på døgnvagt på ambulancen. Så allerede når jeg tager hjemmefra, har jeg maden med til det næste døgn. Sirligt pakket og nemt at hive op, når sulten melder sig, så man ikke bliver fristet af kagen som altid står på bordet!

Inviter vennerne hjem
Det er så moderne at mødes på en café med sine venner/veninder, og her er det altså svært at holde sig til kuren. Personligt synes jeg selv at det er helt hul i hovedet at give 130kr for en salat, når man for en 20’er mere kan få en stor saftig burger og et fad med fritter! Så der er min rygrad allerede ikke eksisterende det sekundt jeg træder ud af døren herhjemme. Derfor har jeg benyttet mig af at invitere mine venner herhjem i stedet. Igår havde jeg min søde veninde Line på besøg! Jeg lavede den tunsalat, som der stod på kostplanen, bare til os begge to, og hun var helt vild med det. Du kan finde opskriften og de andre måltider fra de to sidste dage her.
Men er der nu ikke mulighed for at inviterer hele gildet hjem til dig, så er her mit bedste tip til at holde kuren på cafeen/restauranter: læs kun under “salater”! Lad være med at kigge alle andre steder på menu-kortet, fordi man bliver bare fristet.. Alt for meget. Så kig kun under “salater” og vælg den som du synes lyder allermest lækker!
Og er du nu ikke på sådan en stram kur som jeg er, så helt ærligt altså.. Den bøf eller burger fra eller til. Det går også! Men jeg er selv indstillet på at klarer de her 8 uger på kostplan fuldt ud, og derfor kommer de her tips fra mig idag.

Tænk langsigtet
Det her lyder måske lidt kliché agtigt. Men det virker for mig. Når jeg bliver fristet af noget lækkert, som tilfældigvis står lige foran næsten på mig, så prøver jeg på at tænke langsigtet. Der er ingen tvivl om, at et stykke af den kage jo nok ikke ødelægge en helt masse, men den glæde vil være kort. Fordi jeg alligevel vil blive irriteret over mig selv, at jeg “faldt i”.. Ikke at det er den største forbrydelse jeg har gjort, eller at jeg skal slå mig selv oven i hovedet bare fordi jeg har spist et stykke kage. Men som jeg også skrev før, så har jeg nu sat mig for at gennemføre de her 8 uger på kostplan, og det vil helt sikkert give mig en stor langsigtet glæde at gøre det! Jeg kan slet ikke vente med at opleve den glæde jeg får, når jeg ser mig i spejlet og har den gamle Caroline tilbage! 5 kg lettere, uden et hoved som er fyldt med stress, og et kæmpe smil på læben!
Dog ved jeg, at jeg fx vil få rigtig svært ved at holde min kostplan på vores efterårsferie, men det ved jeg jo allerede nu. Og det er ikke fordi jeg ikke vil være sund på turen, fordi det vil jeg, men jeg kan ikke lave den mad som står i kostplanen, da jeg vil opholde mig et sted hvor et køkken ikke vil være tilgængelig. Men derfor vil jeg stadig spise sundt og holde mig til den helt simple regel for at tabe sig: forbrænd mere end du spiser.

Smil fra C.

Ingen kommentarer endnu

Skriv endelig en kommantar, jeg svarer på alle!

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

2 dage på kostplan: alle måltider