Status på WiFi-forholdet

1 uge med kostplan og træningsprogram

Så er den første uge allerede gået! Og den er gået stærkt…

Hvis du følger mig på instagram, så har du set, at jeg har haft rigtig travlt med alt muligt andet end at slappe af! Og denne uge her bliver ikke anderledes..

Men i dag er det altså en uge siden at jeg tog en beslutning om, at nu skulle min usunde livsstil laves om. Efter 5 meget usunde måneder uden træning så er der altså kommet andre boller på suppen! Og det er helt vildt så meget forskel det allerede har gjort.
Jeg synes personligt selv, at de første par dage er nemme, men så er de næste par dage slet ikke. Der er det som om det går op for min krop at der ikke er mere slik i skabene og det er slut med at gå i seng med en pose popcorn og en dåseøl hver anden aften… Og skal tungen altså lige holdes lige i munden! haha. Men det er bare lige en hurtig grænse jeg skal over, og så det faktisk okay.
På min kostplan er der heldigvis også plads til, at jeg i 1 måltid om ugen må spise lige hvad jeg vil, så popcorn og øl i sengen er stadig en mulighed.. Dog ikke en jeg har benyttet mig af endnu! Denne uges valgfrie måltid blev hjemme hos M’s søde mor, der laver det lækreste mad. Og der var flødeboller og is til dessert – og jeg spiste rigeligt! Og kørte hjem med ondt i maven, helt uden dårlig samvittighed.

Jeg ved ærligt ikke om jeg har tabt mig. Jeg har nemlig ikke vejet mig, med vilje. Jeg vil først veje mig i slutningen er mit forløb, for at se forskellen. Min egen teori er nemlig, at vægten ikke rigtig har noget at skulle have sagt, da muskler vejer mere end fedt! Og der er ingen tvivl om, at jeg disse dage får smidt noget fedt og bygget nogle muskler på, så det vil være træls at blive demotiveret af, at vægten ikke går ned, eller at jeg oven i købet tager på, nu hvor kroppen jo ændre sig så meget i den positive retning!
I stedet for er fokus 110% i spejlbilledet, og der kan jeg allerede se nogle små gode forandringer, så lidt er der da sket! Og så har jeg taget mål af mig selv, og dem er der da også sket lidt små ændringer på:

Talje: 79cm før, 77cm nu.
Lår: 60cm før, 59cm nu.
Hofter: 86cm før, 84cm nu.

I forhold til træningen, så er det værste også ovre nu. At skulle igang igen er simpelthen bare så hårdt når man har holdt lang pause. Jeg føler mig så svag i alle øvelser, det er helt vildt! Og så er jeg jo helt handicappet dagene efter, fordi mine muskler bliver overdrevent ømme af træningen, selvom det jo foregår men nærmest minimal vægt.
Jeg er ikke blevet så stærk endnu, men det er heller ikke det den første periode her lige handler om. Mit fokus ligger mere på at få indarbejdet træningen som en rutine i min hverdag igen, og vigtigst af alt, få lysten tilbage til at træne, så det ikke bliver en sur pligt, men noget jeg prioriterer og nyder i min hverdag! Og det går til gengæld rigtig godt på den front. Det er helt vildt, så meget glæde jeg får af at træne, og det er virkelig mærkeligt, at jeg har kunne undvære det i så lang tid… Men det er jo heldigvis ovre nu, og mere træning i min hverdag har udløst bedre nattesøvn, mere energi og meget overskud. Det kan for nogle godt lidt mærkeligt, at hårdt fysisk anstrengelse som fx en træning eller en løbetur, kan give mere energi. men det kan det altså! Den glæde og den dejlige følelse af, at man gør noget godt for sig selv genere bare så meget positv energi og overskud! Og det forstærker lysten til at spise sundt, synes jeg! Så det er altså winwin.

Er du nysgerrig for at se mere om kostplanen, så klik ind og find opskrifter og billeder her: Et indblik i kostplanen

Nå men ikke mere herfra lige nu, imorgen handler det om Cheat meals og fladmave…
Smil fra C.

Ingen kommentarer endnu

Skriv endelig en kommantar, jeg svarer på alle!

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Status på WiFi-forholdet