Bålmad: tigerrejer og masser af grønt i rød flødesovs

Jeg har sat mig et stort mål! Og til September indfrier jeg det!

I samarbejde med Garmin & Sportsmaster.

Det bliver vildt! Jeg er skide stolt af mig selv! Og knaldhamrende spændt!
Til september skal jeg løbe CPH Half!

Og så er der måske nok nogle, som vil mene, at det mål ikke er sådan helt vildt. Men det synes jeg altså at det er! Og det er selvom at jeg har løbet to halvmaraton før..

I 2017 kørte jeg Ironman 70.3, hvor man først svømmer 1.9km, så cykler 90km og endeligt løber 21 km. Det var en vanvittig dag, og jeg var max presset. Det havde taget mig et år at komme i den form, og det gik over alt forventning, da jeg krydsede målstregen efter 5t og 44min!
Men kun 2 måneder efter måtte jeg se mig slået totalt ud af en skade. Jeg havde fået betændelse i min svangscene i venstre fod og måtte stoppe alt løbetræning og næsten også alt cykeltræning. Jeg kunne kun svømme og styrketræne overkrop, hvor jeg for det meste sad ned, fordi for meget belastning på min fod gjorde seriøst nas. Jeg startede op i et langt genoptræningsforløb, fik lagt blokader i foden og kom egentligt på højkant igen. Men jeg kom aldrig i gang med at løbe, ikke før her inden for det sidste halve år. Det tog mig 1.5 år at komme over skaden og få løbesko på igen. Men nu er jeg endelig tilbage! Og nu er målet, at jeg skal løbe et halvmaraton! Det bliver så vildt! Jeg har sådan helt inderligt savnet at løbe, så jeg glæder mig virkelig over at være i gang nu!

Men hvordan når jeg så i form?
Jeg har fået en løbetræner. En rigtig smart en. En som tilpasser sig efter min puls, mit tempo, mine arbejdsdage og meget meget mere. Og min løbetræner løber altid med mig. Tracker alt hvad jeg laver, også når jeg ikke laver noget. Min løbetræner holder øje med min søvn og sikre mig, at jeg få ladet batterierne helt op, før jeg bruger dem igen.
Min løbetræner er det nye Garmin Forerunner 245! Og jeg er imponeret over, hvor smart og intelligent uret er.

Jeg har sat min løbetræner helt enkelt op gennem Garmin Connect app’en (gratis), hvor jeg har klikket ind og valgt, hvad der netop er min form, mit mål, hvilke dage jeg kan træne osv.
Du kan få et overblik over hvor nemt det er lige her:

Udover at Garmin Forerunner 245 både agere min løbetræner, så er uret faktisk også min DJ! No shit. I uret er der mulighed for at tilføje podcasts og musiktjenester, fx Spotify og Deezer. Selv har jeg Spotify, og det betyder, at jeg gennem uret kan downloade mine favorit playlister, så jeg ikke længere skal slæbe min store tunge smartphone med på løbetur for at hører musik. Helt enkelt tænder jeg bare for mit bluethooth headset og søger på uret, og så er der forbindelse og sprøde toner i ørene. Og så er det ellers bare derudaf! Det er super nemt og virkelig dejligt at være helt fri og uden for rækkevidde når man løber. Så bliver man ikke forstyrret af mails, opkald eller sms’er på turen.

Men når jeg så ikke løber, eller på anden måde drager nytte af min løbetræner eller dj, så gør Garmin Forerunner 245 stadig min hverdag nemmere. Fordi netop sms’er og opkald går også ind på uret, så jeg hurtigt kan se om det er noget vigtigt, eller noget der kan vente, uden jeg behøver at fiske telefonen op af en taske eller lomme. Tilmed kan jeg også se min kalender via uret og holde øje med vejret. Det er altså bare smart. Jeg er altid informeret om, hvor mange skridt jeg har taget og hvor man kalorier jeg har forbrændt. Garmin Forerunner 245 kan også tracke alverdens andre former for sport, her i blandt styrketræning, spinning, cykeltur, roning, yoga og meget mere. Pulsmåleren sidder i håndleddet, der er indbygget GPS registrer tempo, distance og placering, hvorfra du også kan give et GPS koordinat ved nødstilfælde. Den måler mit “body battery” og registrer om min krop er stresset. Skisme smart. Specifikationerne er meget mere, og du kan læse mere om uret, som også fås andre farver, lige HER.

Jeg er virkelig oprigtig glad og stolt over mit mål om CPH Half! Det bliver vildt! Og det er selvom mit mål for selve løbeturen faktisk bare er at komme i mål og have den vildeste oplevelse ud af det. Jeg vil ikke sætte nogen tid, fordi jeg ved ikke, om jeg bliver så presset eller får ondt i foden, og bliver nød til at skal ned og gå lidt. En ting er helt sikkert, jeg vil ikke ødelægge mig selv og ribbe op i en gammel skade, bare for at komme et par minutter hurtigere i mål. Jeg har hørt så meget godt om CPH Half, at stemingen er helt vanvittigt, så jeg ser bestemt ikke et par minutter mere på ruten som noget nederlag.

Det bliver for vildt! Skal du løbe med? Eller kunne du måske overveje det? Og i sår flad, hvad vil ville så kunne motivere dig?

Der er ingen tvivl om, at min største motivationsfaktor er mit nye Garmin Forerunner 245. Det er sgu fedt at blive holdt i snor, men også hele tiden kan følge med i sin fremgang.

Er stort smil fra C.

 

 

6 kommentarer

  • Wow hvor er det smart! Jeg kan godt forstå, at uret motiverer dig. Det er virkelig genialt.
    Jeg bruger selv en app til at tracke mine aktiviteter, men det der er virkelig next level 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Caroline Schack

      ja det er super smart! og det er fedt at kan holde øje med sine fremskridt og meget mere!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Malene

    Hvor er de høretelefoner fra som du bruger sammen med uret? 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Caroline Schack

      Det er fra Miiego, men du kan bruge alle typer bluethooth headset der til!

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lotte

    Jeg skal også løbe cph halvmarathon til september og har besluttet mig for at jeg skal anskaffe mig et garmin ur! Jeg har dog svært ved at vælge om det skal være forerunner eller om det skal være fra fenix serien.. kan man bruge forerunner til andet sport som f.eks styrketræning?🤔 åh det er svært at vælge, denne havde været dejlig billig sammenlignet med fenix! Men jeg er glad for dit oplæg, hvis det bliver forerunner, så skal det i hvert fald være denne model

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Caroline Schack

      Hej Lotte,
      Hvor feeedt! Jeg hepper på dig!
      Ja det kan man godt! I selv Garmin App’en kna du vælge mange forskellige sports og tilføje dem til uret, herunder fx styrketræning, roning, cykling ide/ude, yoga, step-maskine og svømning!
      Den helt store forskel på de to ure er selvfølgelig designet (herunder safir skærmen) og Garmin Pay som ikke er på Forerunner. Derudover kan Fenix også en masse andet, det er en af deres top-modeller.
      Ha’ en dejlig søndag!

      Siden  ·  Svar på kommentar

Kommentér gerne!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Bålmad: tigerrejer og masser af grønt i rød flødesovs