Bryllupsplanlægning

[vc_row][vc_column][ultimate_heading main_heading=”BRYLLUPSPLANLÆGNING” heading_tag=”h3″ margin_design_tab_text=””][/ultimate_heading][vc_separator color=”white”][vc_column_text]Here we go again. Hvis du har fulgt med på instagram, så ved du, at netop dette indlæg har jeg skrevet en gang før, og så lukkede mit Word ned, og jeg havde selvfølgelig ikke fået det gemt. Hvor typisk kan det lige være! Jeg forsøgte mig herefter med alverdens måder på at gendanne de tre skrevne sider, men intet virkede.

Så nu sidder jeg her og skal starte forfra – heldigvis er begejstringen for at dele det med jer stadig kæmpe stor, og jeg er simpelthen så taknemmelig for, at I er så mange som også vil følge med i vores bryllupsforberedelser, og hele rejsen frem til en af de største dage i mit liv!
Er du gal jeg glæder mig![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”44743″ img_size=”large” alignment=”center”][ultimate_heading main_heading=”Vi har været forlovet i 2 måneder i dag” heading_tag=”h3″ margin_design_tab_text=””][/ultimate_heading][vc_separator color=”white”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]I dag er det præcis 2 måneder siden vi blev forlovet på toppen af et bjerg i Norge. Så romantisk og helt perfekt – jeg er stadig blæst bagover, hvor velplanlagt M havde gjort det!
Vil du læse mere og se billeder så klik videre her: Vandreferie i Norge 2020, Etape 2[/vc_column_text][vc_single_image image=”44628″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Men altså, på bare 2 måneder har vi lejet lokaler til festen, fundet stedet vi gerne vil vies, booket overnatning til vores gæster, lavet aftaler med både præst og mad-folk, og vigtigst af alt: sat en dato!

Jeg kan fornemme, både i min indbakke på instagram og blandt mine venner, at det er utroligt hurtigt vi har nået alt det, og at de selv, eller deres bekendte, har brugt langt længere tid på dette – og det kan jeg virkelig godt forstå, fordi det er altså noget ganske særligt at skal finde det helt rigtige sted at holde sit bryllup!
Det skal heller ikke være nogen hemmelighed, at M bestemt troede jeg ville være meget mere kræsen, når det kom til lokation, vielse, mad osv.
Og det er heller ikke fordi, at jeg ikke er kræsen, og jeg kan også godt sagtens side og dagdrømme om det vildeste slotsbryllup, men.. For at det ville kunne være muligt, rent økonomisk, så ville vi ikke kunne invitere alle dem med, som vi virkelig ønsker at dele dagen med.
Og jeg kan helt tydeligt mærke på mig selv, at for mig er det langt vigtigere at jeg kan få alle dem med som jeg ønsker at dele denne helt særlige dag med, end hvilke lokale der skal danne rammerne. Nogle vil have råd til at gøre begge dele, men det har vi ikke.[/vc_column_text][vc_single_image image=”44673″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]LOKATION
M er født og opvokset i en lille by der hedder Nørre Nissum. I netop denne by ligger et gammelt missionshus, som nogle lokale ildsjæle købte for nogle år siden gennemrenoverede. Det er så smukt med højt til loftet, hvide plankegulve og store vinduer.
Selv har vi været til to fester her, og rammerne er virkelig sat til at skabe en god fest, om man er 50 eller 100 personer!
Så da M spurgte, hvor jeg drømte om at holde bryllup, så havde han absolut ikke forventet mit svar ville være Nørre Nissum missionshus – men han er glad for, at det var det jeg svarede, da han netop også synes at vi her vil kunne skabe den helt perfekte fest.

Desværre har jeg kun disse to billeder af selve lokationen, som er taget gennem et vindue udefra, men jeg håber, at I kan fornemme hvor smukt det bliver, når der bliver pyntet op osv.!
Der er også et lokale mere, hvor der er en bar, og et endnu et lokale med et køkken.[/vc_column_text][vc_single_image image=”44841″ img_size=”large” alignment=”center”][vc_single_image image=”44842″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]DILEMMA 
Men vi havde dog et dilemma. Nemlig at min familie og vennekreds alle ville have ca. 2,5 times kørsel til festlokalet, og jeg ville derfor gerne have de alle kunne blive og sove. Man kan nemlig sige meget godt om dejlige Vestjylland, men det omhandler ikke den offentlige transport.. Den er der ikke meget af, slet ikke om natten og sleeet ikke fra lille Nørre Nissum.
Så for mig var det rigtig vigtigt at vi kunne finde overnatningsmuligheder til min familie og venner.
Der er ikke noget hotel i Nørre Nissum, men der er intet mindre end 3 efterskoler!
Derfor skrev jeg til en af dem, og eftersom at vores bryllup afholdes i skolerne sommerferie var det ikke noget problem af leje en del af den ene efterskole med 20 dobbeltværelser.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]OVERNATTENDE GÆSTER 
Dét at vores gæster kan overnatte er virkelig noget af det, som jeg elsker aller mest. Det betyder nemlig, at man kan trække sig når man har lyst, og ikke skal rundt og sige farvel eller noget. Festen slutter nemlig først dagen efter, når vi har spist brunch!
Selvfølgelig vil der være nogen der vil tage hjem i løbet af natten, og det er også helt okay, men for os, der slutter festen først dagen efter, og det er jeg virkelig glad for!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]VORES TANKER
Mange af tingene til brylluppet er kommet ganske naturligt til os, da vi gerne vil skabe vores helt egen fest og altså ikke leje os ind hos fx en restaurant, en kro, hotel eller andet. Vi vil gerne have at der er fri bar til sidste man dejser om, vi vil gerne have muligheden for selv at pynte rummet op lige som vi gerne vil, og så drømmer vi om at kan levere noget af kødet til maden selv gennem de næste jagter vi kommer på frem mod brylluppet.

Meget af det her kan sikkert sagtens lade sig gøre på restauranter mm., men det er ikke noget jeg har sat mig ind i eller undersøgt, da vi fra start var enige om, at vi selv ville stå for det, og selv vælge de elementer vores bryllup skal indeholde, helt ned i de små detaljer som fx vin, drinks mm.
Man skal dog huske, at når man selv vil gøre det, så skal man selv leje folk til at være tjenere og bartendere. Det har vi dog også næsten styr på – og en af mine veninder har sagt ja til at være ”wedding manager”, så vi ikke selv skal tænke på noget som helst af det praktiske på dagen!

Billedet herunder, er det første billede vi har taget sammen, efter jeg M friede!
Læs mere om det her.
[/vc_column_text][vc_single_image image=”44627″ img_size=”large” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]I DENNE UGE
Sender vi “save the date” ud til alle vores gæster, så vi kan få sat det flueben på to-do listen!
Hvordan vores “save the date” ser ud, hvor den er købt etc. det skal jeg nok komme ind på, enten her på bloggen eller på instgram.
Jeg mangler også at fortælle om, hvor vi skal vies! Det skal vi nemlig udenfor! Nå men flere detaljer om det, næste gang det igen skal handle om bryllup er på bloggen.

Igen tusind tak fordi I spørger ind og læser med, det betyder rigtig meget at I også vil tage del i denne rejse i mit lille univers.

– stort og stolt smil fra C.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *